BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, July 19, 2009

satay kajang

pas menspakan dri kt kolam air panas,(aku rasa ilang lemak aku 200gm),pastu iouls(we all) pun ready la nak poie kajang,,yeehaaa kita g makan satay kajang..(time ni bile aku pikir balik,perut pun masih penuh lagi,time makan nasi ayam ngan satay tu dekat sangat,camnelah nak makan 20 cucuk plak tu.uols pk la sendiri)..sampai je kajang aku terus berkata "eh macam kat melaka la",pastu mina2 pun menyampuk "haahla",aku pun terus menghayati pekan kajang itu,sebenarnya aku x penah masuk bandar kajang tu,just selama ni cume lalu je,sekali tu ada hery bawak lalu kat cini,yg aku tau kajang tu sebelah semenyih,aku selalu balik kampung lalu semenyih,simpang tiga tu kiri semenyih,kanan kajang,aku penah la pegi billion kajang,pastu depan sikit ada la kfc,ade sekolah teknik ke ape ntah depan tu..

tibelah kita ke satay kajang haji samuri(beso kedai dia,ramai lak yg makan)aku ingat lagi time masih budak2 kat muar time tu,mak ayah n kazen2 aku semua bawak balik satay kajang kat aku n sape2 yg ade kat umah atok time tu,tp seingat aku aku xdpt merasa satay tu,mgkin telah dirembat oleh pelantak2 yg lain..tp yg aku ingat aku tanya kt mak aku sedap x mak satay kajang,pastu mak kata x sedap sgt lah..hehe..so bila aku sampai kl 3 4 tahun yg lepas,aku dpt rasa sendiri satay kajang,bg aku satay kajang ni isi je lebih,tang rasa kureng...so

asrul order 100 cucuk satay kot at 1st..aku pun try la nak makan sebanyak 20 cucuk,sebenarnya request aku nak mkn lain telah ditolak oleh asrul,dia kata tkt lari baget,lari apenye bang oi,,,,aku pn paksa la nak mkn,mkn2 punye makan x sampai pun 10 batang aku kerjekan,dalam 6 or 7 cucuk,mybe aku mkn timun & nasi impit telalu banyak kot,aku tgk sume nye pun x larat,mek makan 5cucuk,darling widalina makan 10cucuk,cayang mkn 7cucuk,eki pun xsampai 10 cucuk,cume heri ngan chandru je mkn 20ke 30 cucuk,(pelik aku derang dpt mkn byk cmtu,padahal perut kecik)bile aku tanya hery,dia kata sayang xmakan,duit dah bayar..air lak aku belasah 2cawan,anggaran aku utk makan satay satu kepala ialah RM10 termasuk air,..plg banyak pun RM15 lahh...utk yg bayar RM20 oklah x kesah,utk yg byr RM30 tu macam x berbaloi la jugak..duit minyak,tol,parking,tiket masuk sg congkak boleh claim x?kalau x boleh, mau sorang kena spend rm40(exec & org luar) semata2 nak g mandi sg congkak yg free itu n makan satay kajang...ramai gak merungut pasal hal ni...sepatutnye kalau duit makan sendiri2 boleh la save baget sikit..rasanya all the cost boleh jadik cuma RM15 seorang kalau nak pungut pun,and x payah nak bezakan exec ke,AM ke,Manager ke,teletemp ke,sebab sameje..semuanya kena bayar lebih dr apa yg sepatutnya dpt..lainla pegi tempat2 mahal cam muar aritu,memang sah2la budak2 teletemp x mampu bayar lebih,bkn ckp teletemp je exec pun x mampu aku rasa...aku rasa aku terbanyak cakap la pullak..bayar pun x lagi,,sebenarnya aku nga pokai abes,dlm pes ada rm20 je,camnela nak byr time tu,tu yg aku berkira sgt ni,,hehe,,duit minyak farah & tol farah x bayo lagi..duit zuliana mase g outing kat muar pun aku x bayo lagi,duit mek yang cikit2 tu pun aku buat2 x ingat,,duit owee lagi..adusss poning kepala eden..klah kita sambung citer..

0 comments: